Geoblog.pl    ewatomek    Podróże    Włochy    Jedziemy poszaleć na deskach

Jedziemy poszaleć na deskach

Polska, Szczecin

Livigno jest popularną miejscowością na wyjazdy narciarskie wśród Polaków i Czechów.
Miejscowość jest interesująca ponieważ poza bardzo dużą ilością urozmaiconych tras, dwoma snowparkami (dużo lepszy pod wyciągiem Mottolino) leży w strefie wolnocłowej i jest miejscowością o szczególnej atmosferze. Położona jest w pięknej górskiej dolinie, posiada bardzo dużo słonecznych dni, a także liczne atrakcje po nartach.

W Internecie krąży wiele informacji, że Polacy zachowują się nieodpowiednio w czasie pobytu w Livigno. Szczerze powiem, że nie zauważyliśmy żadnych nieprzyjemnych incydentów. Jadąc sądziliśmy, że Polacy będą nadmiernie korzystać ze strefy wolnocłowej, ale tak nie było. Poleciłabym miejscowość dla wszystkich, zarówno młodych jak i rodzin z dziećmi.

CENY W STREFIE WOLNOCŁOWEJ
- specjalne ceny na alkohol, kosmetyki i okulary
- papierosy 2,20 EUR za Marlboro
- ceny jedzenia jak w innych włoskich miejscowościach
- w lokalach ceny alkoholu, wina i piwa europejskie

SPRZĘT NARCIARSKI I SNOWBOARDOWY:
- bardzo duży wybór, sklepy ze sprzętem co 100 metrów
- ceny bez rewelacji, pod koniec sezonu lekkie przeceny
- można uzyskać rabat

PRZEJAZD:
- w Austrii trzeba kupić winietki
- przejazd przez tunel kosztuje 15 EUR
- warto mieć kilka godzin w zapasie na przekroczenie tunelu łączącego Szwajcarię z Włochami, ruch wahadłowy, trzeba czekać (u nas trwało to 1 h)
- przejazd ze Szczecina trwa 11 godzin: Berlin, Monachium, Insbruck, przed St. Moritz tunel do Livigno